Άσκηση? Γιατί να μην είναι και για την τρίτη ηλικία?

Σε πολλές περιοχές τον χειμώνα στη χώρα μας οι θερμοκρασίες πέφτουν κατά πολύ, με αποτέλεσμα οι ηλικιωμένοι να  θεωρούν όλο και πιο δύσκολο να διατηρήσουν τις δραστηριότητες που είχαν π.χ. περίπατο, ψώνια κλπ. Έρευνες έχουν δείξει ότι είναι σημαντικό να βοηθάμε τους ηλικιωμένους να παραμείνουν στο ρυθμό που είχαν τους καλοκαιρινούς μήνες τόσο για την υγεία τους, όσο για την ψυχολογία τους.

Ένα από τα σοβαρότερα θέματα που προκύπτουν από την «αδράνεια»  στην υγεία των ηλικιωμένων είναι η αδράνεια των μυών.  Το γυμναστήριο μπορεί να είναι μια εφικτή λύση, εάν όμως δεν είναι!  Ενθαρρύνετε τους να κάνουν τουλάχιστον 10.000 βήματα την ημέρα. Γιατροί και  φυσικοθεραπευτές  προτείνουν τις παρακάτω ασκήσεις που μπορούν εύκολα να γίνουν και από το σπίτι.

 

     Οφέλη άσκησης

  • Βελτίωση καρδιαγγειακού και  αναπνευστικού συστήματος
  • Βελτίωση του μυοσκελετικού συστήματος
  • Βελτίωση διάθεσης
  • Βελτίωση  της ισορροπίας
  • Ανακούφισή από πόνους αρθρώσεων

 

  Το σώμα αλλάζει  

Όταν τα χρόνια περάσουν παρατηρείται απώλεια της μυϊκής μάζας. Μέχρι και την ηλικία των 70, η απώλεια της μυϊκής μάζας μειώνεται 20-30%. Αυτός είναι και ο σημαντικότερος λόγος που οι  ηλικιωμένοι χάνουν  πόντους από το ύψος τους. Είναι εξαιρετικά σημαντικό οι ηλικιωμένοι να γυμνάζονται έστω και μια φορά την εβδομάδα.

 

Ποια άσκηση τους ωφελεί

Έρευνες έχουν δείξει ότι η ήπια σωματική άσκηση, όπως ο περίπατος και η χαλαρή  κολύμβηση, είναι κατάλληλη για την Τρίτη ηλικία. Μερικές ακόμα δραστηριότητες μπορεί να είναι: το βόλεϊ, το πινγκ -πονγκ, η ποδηλασία και η γιόγκα. Οι  ασκήσεις Stretching βοηθούν τις δύσκαμπτες αρθρώσεις, ενώ βοηθούν στη μυϊκή ενδυνάμωση που βοηθά στην ανακουφίσει των αρθρώσεων. Έχει παρατηρηθεί ότι ένα πολύ μικρό ποσοστό δεν επιλέγει τίποτα από τα παραπάνω και προτιμά το γυμναστήριο.

 

Προθέρμανση

“Πριν μιλήσουμε για ασκήσεις”, λέει ο David Hoeng, ειδικός θεραπευτής στο κέντρο Aurora του InnoAge στο Κολοράντο, “ας μιλήσουμε’’ για την προθέρμανση. Οι περισσότεροι γνωρίζουμε πόσο σημαντική είναι η προθέρμανση για να αποφύγουμε μικρό- τραυματισμούς. Όταν ξεκινά η άσκηση για να μπορεί το σώμα σας να «κινείται» εύκολα, πρέπει να έχει ζεσταθεί  (όπως αφήνοντας τον κινητήρα στο αυτοκίνητο να ζεσταθεί). Απλά σηκωθείτε και κινηθείτε γύρω-γύρω από ένα καναπέ αυτό θα ζεσταίνει τους μύες σας. Είναι πολύ σημαντικό να κάνετε μερικές ασκήσεις ακόμα και αν δεν μπορείτε να είστε όρθιοι, προσπαθήστε να τις κάνετε καθιστοί, είναι προτιμότερο από το καθόλου. Κρατήστε την πλάτη σας ευθεία και σταθείτε (ή καθίστε) ψηλά. Θυμηθείτε, οποιαδήποτε άσκηση και να θέλετε να ξεκινήσετε πρέπει πρώτα να συμβουλευτείτε το γιατρό σας, μην δοκιμάσετε κάποιο από τα παραπάνω μόνοι σας.

 

 

Προσοχή: Για να ασκηθείτε σωστά, θα πρέπει να ντυθείτε σωστά! Έτσι  μπορείτε να αποφύγετε, τραβήγματα, τραυματισμούς και πεσίματα. Επιλέξτε τον κατάλληλο εξοπλισμό π.χ. αθλητική φόρμα, αθλητικά παπούτσια, θερμός για νερό, πετσετούλα για τον ιδρώτα. Καλή αρχή και καλά αποτελέσματα!

Γνωρίστε το safecare

Όραμα μας είναι να βοηθήσουμε τις οικογένειες να βρουν τον Ιδανικό άνθρωπο νιώθοντας ασφάλεια ώστε να συνεργαστούν μαζί τους είτε στην Επιχείρηση είτε στο Σπίτι τους και τους επαγγελματίες να βρουν περισσότερες, ευκολότερες αλλά και ίσες ευκαιρίες για εργασία.

Γίνετε μέλος