Η στιγμή που όλοι στην οικογένεια περίμεναν είναι πλέον γεγονός. Ο αγαπημένος μας πατέρας και παππούς επιστρέφει στο σπίτι μετά από μακρά νοσηλεία. Κι ενώ η είδηση είναι χαρμόσυνη, γιατί νιώθουμε φόβο, αγωνία και ταραχή;
Ξεκινάμε από το γεγονός ότι δεν πρέπει να νιώθουμε τύψεις. Το γεγονός ότι αγωνιούμε για την πορεία του αγαπημένου μέλους της οικογένειάς μας μετά το νοσοκομείο, δεν δείχνει ότι δεν θέλουμε να είναι μαζί μας. Αντιθέτως, δείχνει ένα υψηλό αίσθημα ευθύνης και τη γνώση ότι δεν είμαστε επαγγελματίες και δεν θα μπορέσουμε να τους αντικαταστήσουμε ποτέ. Είναι απόλυτα λογικό να νιώθουμε ευάλωτοι. Πώς θα ξέρουμε τί χρειάζεται; Πότε πρέπει να καλέσουμε το γιατρό; Πώς αξιολογούμε το μέγεθος του πόνου για δώσουμε παυσίπονο; Τι γίνεται με τις αλληλεπιδράσεις των φαρμάκων; Σε τί θερμοκρασία πρέπει να είναι το σπίτι; Τί κάνουμε όταν αρνείται να φάει ή ζητάει επιπλέον φαγητό από το προβλεπόμενο; Και άπειρες άλλες ερωτήσεις που γεννούν υποερωτήσεις και περισσότερα άγχη, χωρίς σε όλα αυτά να υπολογίσουμε την μεγάλη αλλαγή στη ζωή μας σε προσωπικό, οικογενειακό και κοινωνικό επίπεδο. Ας δούμε λοιπόν μερικά σημεία που μπορούν να μας βοηθήσουν:
- Αρχικά, όταν γνωρίζουμε ότι πρόκειται να πάρουμε σύντομα το εξιτήριο, ετοιμάζουμε μια λίστα με ερωτήσεις. Είναι σημαντικό να είμαστε προετοιμασμένοι, γιατί καθώς ο χρόνος του υγειονομικού προσωπικού είναι εξαιρετικά περιορισμένος στα νοσοκομεία, πρέπει να προλάβουμε να έχουμε συγκεκριμένες απαντήσεις που θα φανούν ουσιαστικά χρήσιμες τουλάχιστον για τις πρώτες μέρες/ώρες στο σπίτι.
- Καλό είναι να έχουμε όλα τα απαραίτητα στο σπίτι για τον ασθενή μας από πριν την μεταφορά του. Οι πρώτες ώρες της προσαρμογής είναι δύσκολες για όλους και το τελευταίο που χρειαζόμαστε είναι η επίσκεψη στο φαρμακείο και το σούπερ μάρκετ.
- Δεχόμαστε τις βοήθειες που μας προσφέρονται. Οι άνθρωποι θέλουν πάντα να βοηθήσουν, αλλά πολλές φορές δεν ξέρουν πώς. Ένα πιάτο φαγητό, λίγα ψώνια, η πληρωμή των λογαριασμών μπορεί να γίνει από κάποιον άλλον, που και χρήσιμος θα νιώσει αλλά και θα μας λύσει και τα χέρια. Δεν είμαστε παντοδύναμοι, αλλά ούτε και μόνοι μας, πρέπει να το θυμόμαστε.
- Απευθυνόμαστε σε επαγγελματίες. Η νοσοκομειακή φροντίδα του ασθενούς, το μπάνιο τους, η ατομική τους υγιεινή, το ντύσιμό τους, η φυσιοθεραπεία τους χρειάζονται άτομα με κατάρτιση, γνώση και ανάλογη εμπειρία. Και αν είμαστε σε αναζήτηση της ανάλογης ειδικότητας, η Safecare είναι ένα τηλέφωνο μακριά. Καλέστε μας στο 2102204184 ή στείλτε μας email στο info@safecare.gr και ένας από τους συνεργάτες μας θα σας ακούσει με προσοχή και θα σας στηρίξει στην αναζήτησή σας, είτε για περιστασιακή είτε για σταθερή βοήθεια. Σας περιμένουμε.