10 συμβουλές για να γεράσετε με υγεία

Η «αποστολή» μας καθώς μεγαλώνουν οι γονείς μας, είναι να τους φροντίσουμε γνωρίζοντας ότι μας έχουν όλο και περισσότερο ανάγκη. Να στηρίξουμε και να βελτιώσουμε τη ζωή τους ώστε να παραμείνουν στο σπίτι τους, αφού είναι κοινό μυστικό σε όλους μας, ότι αυτό επιθυμούν περισσότερο και ας είναι πιο εύκολο για εμάς να μετακομίσουν στο δικό μας.

Για να μπορέσουμε όμως να τους φροντίσουμε θα πρέπει πρώτα να τους καταλάβουμε! Οι ηλικιωμένοι έχουν πολλούς φόβους, ανασφάλειες και αρνητική διάθεση σε σχέση με το όταν υπήρξαν νέοι, όπως απώλεια ανεξαρτησίας, επιβαρυμένη υγεία, φόβος αλλαγής σπιτιού, θάνατος συζύγου ή άλλου μέλους της οικογένειας, αδυναμία διαχείρισης των δικών τους καθημερινών δραστηριοτήτων, αδυναμία οδήγησης, απομόνωση ή μοναξιά, ξενοφοβία (για αυτούς που τους φροντίζουν), φόβος ότι θα πέσουν ή θα χτυπήσουν.

Με τη βοήθεια και τη συμπαράσταση μας μπορούμε να βοηθήσουμε τους ηλικιωμένους να αλλάξουν την καθημερινότητα τους και να ανακαλύψουν δραστηριότητες-χόμπι που θα τους κάνουν χαρούμενους και δεν θα νιώθουν μόνοι. Να γεράσουμε είναι αναπόφευκτο, να γεράσουμε με υγεία όμως είναι μια ολιστική προσέγγιση της ζωής που επικεντρώνεται γύρω από το μυαλό, το σώμα και την ψυχή. Η εκπλήρωση αυτών των αναγκών σε θεμελιώδες επίπεδο αποτελεί τη βάση για υγιή γήρανση. Οι παρακάτω συμβουλές μπορούν να εφαρμοστούν σε οποιαδήποτε ηλικία.

  1. Να είστε ενεργός. Διατηρήστε ή ξεκινήστε έναν ενεργό, υγιεινό τρόπο ζωής. Κάνετε τη σωματική άσκηση μέρος της καθημερινότητας σας. Η τακτική άσκηση μπορεί να περιλαμβάνει το περπάτημα, την κηπουρική, το τέντωμα, το ανεβοκατέβασμα της σκάλας.
  2. Τρώτε καλά. Αυξήστε την ποσότητα φρούτων και λαχανικών και μειώνετε το αλάτι και τη ζάχαρη.
  3. Πρόληψη. Βεβαιωθείτε ότι το σπίτι είναι ένα ασφαλές περιβάλλον χωρίς κινδύνους ώστε να αποφύγετε πιθανές πτώσεις.
  4. Να κοιμάστε αρκετά. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι ενήλικες πρέπει να κοιμούνται από 7-9 ώρες ώστε να νιώθουν ξεκούραστοι και αναζωογονημένοι.
  5. Καλλιεργήστε τις σχέσεις. Μείνετε σε επαφή με τους ανθρώπους που έχουν σημασία για εσάς. Είναι σημαντικό να έχετε ανθρώπους που σας στηρίζουν και σας νοιάζονται. Αποκτήστε ενεργή κοινωνική δικτύωση έχει αποδειχθεί ότι διατηρεί το μυαλό σε εγρήγορση. Χρησιμοποιήστε κοινωνικά δίκτυα π.χ. Skype, FaceTime, facebook, για να διατηρήσετε επικοινωνία με φίλους ή την οικογένειά σας.

Αξιοποιήστε κάποιες από τις παραπάνω συμβουλές και θα δείτε πως μέρα με την ημέρα θα αισθάνεστε πιο χαρούμενοι και ευτυχισμένοι σε σχέση με πριν. Εάν χρησιμοποιήστε το χρόνο σας παραγωγικά θα είστε πιο δραστήριοι και θα νιώθετε λιγότερη μοναξιά και απόγνωση. Θυμηθείτε! Η κατανόηση της κατάστασής σας και η συμβολή σας στην υγεία σας είναι δική σας ευθύνη! Ενώ τα μέλη της οικογένειας και οι φροντιστές σας θα πρέπει να γνωρίζουν την κατάστασή σας ώστε να μπορούν να παρέμβουν, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο σκέψής ή την καθημερινότητα σας.

Γνωρίστε το safecare

Όραμα μας είναι να βοηθήσουμε τις οικογένειες να βρουν τον Ιδανικό άνθρωπο νιώθοντας ασφάλεια ώστε να συνεργαστούν μαζί τους είτε στην Επιχείρηση είτε στο Σπίτι τους και τους επαγγελματίες να βρουν περισσότερες, ευκολότερες αλλά και ίσες ευκαιρίες για εργασία.

Γίνετε μέλος